【美術史+ / 1941-1945 プライマリー・ドキュメンツ編 / ART in THEORY 1900-2000編。】





Jean-Paul Sartre from ' Existentialism and Humanism '(1946)。
Jean Dubuffet ' Notes for the Well-Letterd '(1946)。
Lucio Fontana ' The White Manifesto '(1946)。
松本竣介『全日本美術家に諮る』(1946)。



Jakson Pollock ' Two Statements 1947 and 1947/8 '(1947-1948)。
Mark Rothko ' The Romantics were Prompted ... '(1947)。
Mark Rothko ' Statement '(1947)。
Adolph Gottlieb ' Statement '(1947)。
Barnett Newman ' The Ideographic Picture '(1947)。
Barnett Newman ' The First Man was an Artist '(1947)。
Antonin Artaud from ' Van Gogh : The Man Suicided by Society '(1947)。
Vladimir Kemenov from ' Aspects on Two Cultures '(1947)。......◆
Robert Motherwell and Harold Rosenberg ' The Question of What Will Emerge Is Left Open '(1947-1948)。



Clement Greenberg ' The Decline of Cubism '(1948)。
Barnett Newman ' The Sublime is Now '(1948)。
Jean-Psul Sartre ' The Search for the Absolute '(1948)。
Andre Fougeron ' The Painter on his Battlement '(1948)。



Willem de Kooning ' A Desperate View '(1949)。
Jean Dubuffet ' Crude Art Preherred to Cultural Art '(1949)。
Samuel Beckett and Georges Duthuit from ' Three Dialogues '(1949)。
Jecques Lacan ' The Mirror-Phase as Formative of the Function of the I '(1949)。
Constant ' Our Own Desires Build the Revolution '(1949)。......コブラ
Asger Jorn ' Forms Concevied as Language '(1949)。......デンマークのアスガー・ジョン。コブラ。シュチュアショニスト。
George Dondero from ' The Congressional Colloquy '(1949)。......ドンデロ。反共政治家。
岡本太郎アバンギャルド宣言』(1949)。



Jackson Pollock ' Interview with Wiliam Wright '(1950)。
Jean-Michel Atlan ' Abstraction and Adventure in Contemporary Art '(1950)。......フランスのアトラン。画家。
Hans Sedlmayr and Theodor Adorno from the ' Darmstadt Colloquy '(1950)。......ゼードルマイヤー。アドルノ
Arthur M. Schlesinger Jr. from ' The Politics of freedom '(1950)。......アーサー・シュレジンジャー・ジュニア。
花田清輝『林檎について』(1950)。